شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

نوشته های بلاگ

قدرت دست­ها

قدرت دست­ها

اسرار کف دست هرچند برای کسانی که هیچ اطلاعی از این علم ندارند، شگفت جلوه خواهد کرد، در شکل اسلامی اش مستقیما به علم الاسماء، وابسته است. قرارگیری خطوط اصلی در کف دست چپ شکل عدد ۸۱ را می سازد و در کف دست راست ۱۸ را که مجموع آنها ۹۹ یعنی مجموع اسماء الهی است …. و نام الله را پنج انگشت هر دست می سازد: بدین ترتیب که انگشت کوچک الف، انگشت دوم لام ، انگشت میانی و انگشت اشاره لام دوم ، و انگشت شست هـ را می­سازد و استفاده از شکل دست در مراسم و سنن اسلامی به عنوان یک سمبول که در همه کشورهای اسلامی به کار می رود از اینجا ناشی می شود.

در کتاب ایوب، باب سی­و­هفتم آمده است: دست، هر انسانی را مختوم می­سازد، تا جمیع مردمان اعمال او را بدانند. که به اعتقاد ما این مطلب بی­ارتباط با نقش اساسی دست در آئین­های تبرک و تقدس نیست…. از سوی دیگر رابطه بین بخش­های مختلف دست با ستارگان و کواکب عموما شناخته شده و در کف شناسی غربی نیز موجود است، اما در حالی که کف شناس غربی در آن، جز علائم قراردادی چیزی نمی­بیند، در علم الکف، پیوندی واقعی بین کف شناسی و ستاره شناسی وجود دارد.

مطالعه دست چپ طبیعت فرد را نشان می دهد، یعنی مجموعه تمایلات توانایی­ها و استعدادها و در واقع شخصیت مادرزادی او را به ما می نمایاند. اما آنچه را که اکتسابی است در دست راست می یابیم که خطوط آن دائما در تغییرند.

این اشارات مختصر نشان می دهد که چگونه یک دانش سنتی نظام یافته کاملاً به اصول اعتقادی یک دکترین وابسته و پیوسته است.

کف دست باز، از دیر باز نشاندهنده صداقت، حقیقت و تسلیم بوده است. چنانکه بسیاری از سوگندها از طریق گذاشتن کف دست برروی قلب و یا کتاب آسمانی صورت می گیرد. یکی از معتبرترین روشها در تشخیص صداقت اشخاص، مشاهده حالات کف دست آنهاست. شخص کاملاً صادق و رک، یک یا هر دو کف دست خود را در برابر مخاطب نمایان می­کند. زمانیکه شخص راست می­گوید کف دستهایش یا بخشی از آن را برای مخاطب نمایان کرده و اینکار بطور ناخودآگاه انجام می شود و بدین ترتیب ما را متوجه صداقت یا عدم صداقت طرف مقابل می کند. اگر شخص هنگام صحبت دستهایش را پشت خود پنهان کرد و یا آنها را در جیبش گذاشت و یا دست به سینه شد به احتمال زیاد در حال کتمان حقیقت است! اغلب به بازاریابان و فروشندگان می­آموزند که در هنگام کار به دستهای مشتری نگاه کرده و اگر وی دلیلی برای نخریدن محصول می­آورد فقط زمانی آنرا معتبر بشمارند که با کف دستهای نمایان این حرف را زده باشد! البته کسانیکه این رمز را بدانند ممکنست از آن سو استفاده کنند؛ کلاهبردارها و دروغگوهای حرفه ای کسانی هستند که می توانند دروغهای خود را هنرمندانه با حرکات غیرکلامی، تکمیل کنند. هر چه استفاده کلاهبردار از رفتار غیرکلامی حاکی از صداقت بهنگام دروغگویی ماهرانه تر باشد، حرفه او بهتر انجام می شود. شما هم می توانید بهنگام برقراری ارتباط با دیگران، با نشان دادن کف دست خود را محق تر جلوه دهید. هر قدر که حرکات کف دستهای باز تبدیل به عادت شود، تمایل به دروغگویی کمتر می­شود، زیرا اکثر مردم بسختی می توانند با کف دستهای باز دروغ بگویند.
(بخشی از مقاله زبان بدن)
در این خصوص میتوانید به دوره های زبان بدن مراجعه نمایید و مطالب کامل را دریافت نمایید

مولف: شهرام حمامی ترقی

آلبوم تمبرهای یادگاری من جلد یک

برچسب ها:
درج دیدگاه