شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

نوشته های بلاگ

تأثیر حالت بدن بر حافظه

تأثیر حالت بدن بر حافظه

اگر تاریخ خواستگاری خود از همسرتان را فراموش کرده اید، بد نیست چند دقیقه با زانوی خمیده و در حالت تقدیم حلقه، بر زمین بنشینید. حافظه و خاطرات تا حد زیادی در حواس شما تجسم می یابند.

یک بو یا صدای خاص می تواند بخشی از یک خاطره مربوط به سالیان دوران کودکی را در ذهن ما زنده کند و این ارتباط می تواند واضح باشد، به طور مثال زنگ، دوچرخه می­تواند شما را به یاد دوچرخه سواری در کوچه باغهای محل قدیمیتان بیندازد، و از طرفی ممکن است دلیل این یادآوری واقعاً برایتان چندان واضح نباشد.

اما تحقیقات جدید نشان می دهد که اگر بدن ما در موقعیتی مشابه با حالتی که در زمان وقوع یک امر داشته قرار بگیرد، می توانیم ماجرا را بسیار بهتر و دقیقتر بـه یاد آوریم.

استخوانها به خاطر تأمین مواد معدنی تجزیه می­شوند استخوانها، علاوه بر اینکه تکیه گاه و حامل اعضا و جوارح و عضلات بدن هستند، به تعدیل و تنظیم میزان کلسیم بدن نیز کمک می کنند. استخوان حاوی فسفر و کلسیم است که این دو، از عناصر مهم تشکیل دهنده ماهیچه ها و اعصاب به شمار می روند.

اگر ذخیره کلسیم بدن کاهش یابد، هورمونهای خاصی ترشح شده و موجب می شوند که لایه های استخوانی تجزیه شده و مقدار این عنصر حیاتی در بدن را افزایش دهند، تا میزان کلسیم سلولی به حد اشباع برسد. بیشترین غذایی که می خوریم برای ذهن اسـت، هـر چند وزن مغز تنها ۲ درصـد از کل وزن بدن انسان را تشکیل می­دهد، اما با وجود کوچکی به ۲۰ درصد از کل اکسیژن و کالری دریافتی بـدن نیاز دارد.

سه شـریان مغزی مهم بـرای رسـاندن مواد لازم، به سر می­روند و مدام در حال پمپ کردن اکسیژن به مغز هستند.

انسداد یا پارگی یکی از این رگها می­تواند سلولهای مغز را به شدت گرسنه کرده و انرژی لازم برای عملکرد صحیح را از آنان گرفته و کارایی بخشی را که رگ با آن در ارتباط است خراب و یا قطع کند. چنین حالتی را سکته می­نامیم.

مولف: شهرام حمامی ترقی
آلبوم تمبرهای یادگاری من جلد دو
فهرست
برچسب ها:
درج دیدگاه