شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

نوشته های بلاگ

بلوغ و تاثیرات آن در بدن

بلوغ و تاثیرات آن در بدن

ما می دانیم که تغییرات هورمونی در زمان بلوغ، برای رشد و آماده ساختن بدن برای تولید مثل بسیار ضروری است.

اما چرا عبور از این مرحله و بالغ شدن از نظر احساسی تا این حد ناگوار است؟

هورمونهایی چون تستوسترون در اصل، بر رشد و توسعه نورونهای مغز تأثیر می گذارند و تغییراتی که در ساختار مغز ایجاد می شود، پیامدهای رفتاری بسیاری دارد. به این ترتیب با رشد و تکامل بخشهای قدامی مغز، باید منتظر احساسات غیر قابل کنترل، بی عاطفگی و بر هم ریختن تواناییهای تصمیم گیری باشیم تا اینکه روند این رشد پایان یافته و مشکل حل شود.

مژکهای سلولی مخاط را حرکت می دهند. اکثر سلولهای بدن ما مجهز به بخشهای ویژه مو مانندی به نام مژک هستند که در موارد بسیاری، از گوارش گرفته تا شنوایی، مفید واقع می­شوند. مژکها در بینی به تخلیه مخاط از درون مجرای تنفسی به داخل گلو کمک می کند.

هوای سـرد، رونـد تخـلیه مجـرا را کنـد کـرده و موجب می­شود این مخاط روی هم انباشته شده و شخص دچار آبریزش بینی شود.

غشا متورم بینی یا غلیظ شدن این مخاط نیز می تواند موجب پر شدن مجرای تنفسی از مخاط و آبریزش بینی شود. مغز بزرگ جای دندان عقل را می گیرد.

تکامل چندان بی عیب و نقص و عاری از مشکلات خاص خود نبوده است. گاهی اعضا یا خصوصیاتی خاص تنها به این دلیل در یک گونه باقی می مانند که آزار چندانی ندارند.

برای مثال، دندان عقل، در ابتدا تنها به عنوان وسیله درآمد دندان پزشکان وجود نداشته است، بلکه مدتها پیش، این دندانها به عنوان گروه سوم دندانهای آسیا و برای جویدن گوشت وجود داشته اند.

اما با رشد مغز انسان، ساختار فک او نیز تغییر یافته و اکنون ما دهانی داریم که با دندانهایی گران قیمت و بی استفاده پر شده است.

دنیا با تو می­خندد، شواهد علمی نشان می­دهد درست همان طور که مشاهده خمیازه ی یک شخص می­تواند رفتاری مشابه را در دیگران ایجاد کند، خنده نیز به دیگران سرایت می­کند.

در واقع شنیدن صدای خنده بخشی از مغز را که عامل حرکات چهره است تحریک می­کند.

تقلید، نقش بسیار مهمی در کنشهای متقابل اجتماعی بازی می­کند و کنشهایی چون عطسه، خنده، گریه و خمیازه، همه می­توانند راههایی برای ایجاد همبستگی اجتماعی در میان گروه تلقی شوند.

پوست چهار رنگ دارد. پوست، بدون وجود رگها، سفید شیری است. رگـهای خونی در نزدیکی سطح پوست، آن را تا حدی سرخ می کنند.

رنگ دانه های زرد نیز در تمام انواع پوست وجود دارند و در نهایت، ملانین ، لکه های تیره رنگ به رنگ قهوه ای تیره، در اثر تابش اشعه ماورا بنفش به وجود آمده و در مقادیر زیاد سیاه دیده می شوند.

این چهار رنگ مایه در مقادیر متفاوت با یکدیگر ترکیب شده و پوستهایی بارنگهای مختلف را برای افراد جهان به همراه می آورند.

مولف: شهرام حمامی ترقی
آلبوم تمبرهای یادگاری من جلد دو
فهرست
برچسب ها:
درج دیدگاه