شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

نوشته های بلاگ

به موفقیت خود ایمان داشته باشید

به موفقیت خود ایمان داشته باشید

موفقیت به مفهوم برخورداری از بسیاری مواهب است، از جمله رفاه در زندگی، خانه مناسب، استفاده از تعطیلات، مسافرت، جدیدترین امکانات امنیت مالی و بهره ممند ساختن فرزندان از بیشترین امتیازها، موفقیت یعنی؛ کسب احترام بزرگی و عزت در محیط کار و در عرصه اجتماع.

موفقیت یعنی؛ آزادی رهایی از نگرانی، سرخوردگی و شکست.

موفقیت یعنی، احترام به خویش، با دیدن آن زندگی پیوسته شادمانه تر و رضایت بخش تر می شود و می توان برای آنهایی که مسئولیتشان بر دوش ماست، کاری کرد. موفقیت یعنی پیروزی، موفقیت یا کامیابی، هدف زندگی است. هر انسانی خواهان موفقیت بوده و طالب بهترین چیزهایی است که روزگار می تواند به او بدهد.

در این جمله کتاب مقدس می گوید (ایمان قادر است کوه را از جا برکند)، نشانه ای از یک حکمت عملی و زندگی ساز به  چشم می خورد.

بسیاری از مردم فاقد چنین اعتقادی هستند و در نتیجه، توان حرکت دادن کوه را ندارند. شاید این جملات را شنیده باشید که «احمقانه است فکر کنیم» کوهی را تنها با گفتن «ای کوه حرکت کن» می توان حرکت داد. “این غیر ممکن است”.

کسانی که این گونه می اندیشند، ایمان را با آرزو اشتباه می گیرند. آنها درست می گویند: زیرا با آرزو نمی توان کوهی را حرکت داد. نمی توان به صرف آرزو به مقام رهبری دست یابید.

اما با ایمان می توانید کوهی را جابه جا کنید. اگر ایمان داشته باشید که موفق می شوید٬ حتماً موفق خواهید شد. نیروی ایمان نه چیزی سحر انگیز است نه سحر آمیز.

ایمان راسخ، ذهن را به سمت یافتن راهها، وسایل و چگونگیها سوق می دهد. ایمان شما به توانستن، اعتقاد دیگران را نیز به سوی شما جلب می کند.

اعتقاد به پیروزی، بخشی اصلی و بسیار ضروری از سرنوشت انسانهای موفق است. به موفقیت خود ایمان داشته باشید و یقین بدانید که موفق خواهید شد.

سالها با افرادی که در فعالیتهای گوناگون خود ناموفق بوده اند گفت و گو شده است.

هر از گاهی از زبان آنها چنین جملاتی شنیده شده است:

«راستش را بخواهی خودم می دانستم که عملی نیست». یا «حتی پیش از آنکه شروع به کار کنم، بیم آن را داشتم که …» و یا «وقتی کارها بر وفق مراد پیش نرفت٬ چندان تعجب نکردم»

طرز فکر «امتحان می کنم ولی می دانم عملی نیست» نتیجه­ای جز ناکامی به بار نمی­آورد. بی اعتقادی یک نیروی مخرب است. فکری که ایمانش را از دست داده یا گرفتار شک شده است، پی دلایلی می­گردد تا دودلی خود را توجیه کند. سبب بسیاری از شکستها، بی­اعتقادی، عدم اطمینان، گرایش ناخداگاه به شکست و نداشتن رغبت چندان به پیروزی است.

کافی است تردید به خود راه دهید و شکست بخورید و به پیروزی بیندیشید تا موفق شوید. هر انسانی محصول افکار خویش است.

نگذارید که فکرتان علیه شما به کار افتد. در عوض کوشش کنید که آنها را به خدمت خود بگیرید. به خود ایمان بیاورید تا اتفاقات خوب رخ دهد.

ذهن شما یک کارگاه فکر است. کارگاهی فعال که هر روز افکار فراوانی را تولید می کند.

مولف: شهرام حمامی ترقی

آلبوم تمبرهای یادگاری من جلد دو
فهرست
برچسب ها:
درج دیدگاه