شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

نوشته های بلاگ

نیروی اراده

نیروی اراده

تقویت نیروی اراده و تادیب نفس

مردم همواره افراد توانمندی را که در زندگی به موفقیتهای بزرگی نایل گشته اند و نیروی اراده و تادیب نفس از خود بنمایش گذارده اند را مورد ستایش و احترام قرار میدهند. افرادی که در تمام عرصه های زندگی تنها با نیروی اراده، تادیب نفس و بلند همتی زندگی خود را بهبود بخشیده، مهارتهای جدیدی را فراگرفته و بر مشکلات فایق آمده اند.

واقعیت آن است که این نیروهای باطنی مختص افراد بخصوصی نبوده و هر فردی قادر می­باشد توسط آموزشهای عملی بدرجات رفیعی از نیروی اراده و تادیب نفس دست یابد. نیروی اراده و تـادیب نفس مهمترین و سودمندترین عناصر برای دستیابی به موفقیت می باشند.

نیروی اراده چیست؟

نیروی باطنی برای اتخاذ تصمیمات، اقدام به کار، اداره و انجام اهداف و وظایف تا زمان تحقق یافتن آنها علیرغم تمام موانع، دشواریها، مشکلات و رنجهای درونی و خارجی است. نیروی اراده توانایی غلبه بر تنبلی، وسوسه ها و عادات منفی و دستیابی به اهداف ولو آنکه آن اهداف دشوار، خسته کننده و مغایر عادات و خلق و خوی شما باشند را دارد.

تأدیب نفس چیست؟

صرف نظر کردن از یک لذت و خوشی زود گذر و آنی به نفع یک هدف والاتر و بهتر. تادیب نفس توانایی تداوم عمل، افکار و رفتاری می باشد که به موفقیت و پیشرفت منتهی می گردد. تادیب نفس نوعی کنترل نفس می باشد که سبب نظم بخشیدن به جنبه­های روحی، روانی، احساسی، فیزیکی و معنوی شخص می­گردد. هدف از آن، داشتن یک زندگی محدود و معین نبوده و مقصود ما نیز زندگی درویش گونه نمی باشد. تادیب نفس تنها یکی از ستونهای موفقیت و قدرت است. بـه شما قدرتی عطا می کند که تمام انرژی خودتان را بروی یک هدف متمرکز کرده و با پشتکار و سخت کوشی تا محقق گشتن آن از پای نایستید.

راهکارها

یکی از شیوه های کارآمد برای پرورش نیروی اراده و تادیب نفس امتناع از ارضاء و اقناع آرزوهای بی اهمیت و غیر ضروری می باشد. هر فردی در زندگی دائماً با آرزوها و وسوسه های بی حدی مواجه است که اغلب آنها به واقع بی اهمیت می باشند. شما با خودداری ورزیدن از ارضاء تک تک آنها خودتان را قدرتمند خواهید ساخت. با امتناع از آرزوهای بی ثمر، مضر و غیر ضروری بر خلاف عاداتتان رفتار کرده و نیروی درونی خود را تقویت کنید.

۱- برای ۱ یا ۲ روز روزنامه مطالعه نکنید.

۲- هنگامیکه احساس تشنگی کردید آب بنوشید، برغم میلتان برای نوشیدن نوشابه.

۳- بجای استفاده از آسانسور از راه پله بالا و پایین بروید.

۴- از اتوبوس یک ایستگاه بعد و یا قبل از مقصد اصلی خود پیاده گردید و باقیمانده مسیر را پیاده طی کنید.

۵- برای یک هفته یک ساعت زودتر از موعد معمول به رختخواب روید.

۶- هنگامی که وسوسه شدید که بستنی بخورید مقابل میل خود مقاومت کنید.

اینها تنها نمونه های معدودی از راهکارهایی می باشند که به تقویت نیروی اراده و تادیب نفس شما کمک می کنند. با نیروی اراده و تادیب نفس قادر خواهید بود تا کنترل زندگی خود را بدست گرفته، به اهدافتان دست یافته، زندگی خود را بهبود بخشیده و به آرامش خاطر برسید.

شهرام ترقی:

آلبوم تمبرهای یادگاری من جلد یک 

برچسب ها:
درج دیدگاه