شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شهرام ترقی

محقق در زمینه کسب و کار

مولف و نویسنده

مدرس علوم تجارت

تحلیلگر زبان بدن و چهره خوانی

ارائه دهنده پروژه کسب و کار

نوشته های بلاگ

چگونگی حفظ مشتریان اینترنتی

چگونگی حفظ مشتریان اینترنتی

گسترش اینترنت به طور چشمگیری توانایی کسب و کارها را برای حفظ مشتریان تهدید می­کند. از آنجایی که حفظ مشتریان بر رشد و سود دهی تأثیر می­گذارد، اعمال راهبردهای اثربخش حفظ مشتریان در محیط تجارت الکترونیک برای کسب وکارها ضروری است.

مدیران برای حداکثر ساختن شانس حفظ مشتریان برای شرکت، چه فعالیت های ویژه­ای را می توانند انجام دهند؟

مطالعات پژوهشی براین امر تأکید می‌ورزد که ابتکار عمل برای حفظ مشتری باید با تقسیم بندی مشتریان اینترنتی براساس سطح مهارت و آگاهی آنها و مورد خطاب قراردادن هر بخش، متناسب با نیازهایشان آغاز شود.

برای کاربران مبتدی، ابتکار عمل برای حفظ مشتری باید بر ابزارهایی تمرکز کند که به کمک آنها بر موانع تکنیکی غلبه کنند و به کاربران حرفه ای تبدیل گردند.

نمونه­هایی از این ابزارهای خاص عبارتند از: ارایه نمونه­ها و کمکهای اینترنتی کامل و روشن، انجام جست و جوی خودکار نام کاربر و رمز عبور (که مکرر در مطالعات به عنوان یک مشکل بیان شد)، ارایه محرک­هایی برای پذیرش عناصر پیشرفته­تر و ایجاد یک انجمن از کاربران که شرکت کنندگان بتوانند در آنجا با یکدیگر تبادل نظر کنند.

برای کاربران حرفه­ای ابتکار عمل برای حفظ باید بر ابزارهایی متمرکز باشد که تعهد و اعتماد را در روابط خلق می‌کند. براساس مطالعات، تعهد و اعتماد ازطرق زیر افزایش می­یابد: اعطای اختیار به مشتریان، افزایش هزینه‌های توقف استفاده از خدمت، اطمینان از سهیم شدن در ارزش ها، اجرای ارتباطات اثربخش و فعال، اطمینان از احساس امنیت.

در نهایت تجزیه و تحلیل هزینه و منفعت باید به اجرا درآید تا اطمینان حاصل شود که ابتکار عمل در حفظ مشتریان به برگشت سرمایه مطلوبی منجر می­شود.

توجه به این موضوع اهمیت دارد که همه مشتریان سودمند نیستند و بسیاری از شرکت های تجارت الکترونیک که خیلی سریع کسب و کار خود را گسترش داده­اند، مـشتریـان جدیـدی به دسـت می ­آورند که ممکن است، هیچ گونه سودی برای آنها در برنداشته باشد.

مولف: شهرام حمامی ترقی
آلبوم تمبرهای یادگاری من جلد چهار فقط برای فروشندگان 
فهرست
برچسب ها:
درج دیدگاه